Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Minggu, 09 November 2014

Contoh kalimat Future Conditional, Present Conditional, Past Conditional dengan terjemahannya


1.    Type I: Future Conditional
Contoh:
1.      If she comes, I will give her the message.
  1. If you study hard, you will pass the final exam.
  2. If she wins the competition, they will give her a gold medal.
  3. He will not go to the picnic, if it rains.
5.      If we arrive late, she will be angry with us.
6.       If he runs, he will get there in time.
7.      If the fogs get thicker, the plane may be diverted.
8.      If you want to lose weight, you should eat less bread.
9.      If you heat the ice, it turns to water.
10.  If you are waiting for the bus, you’d better join the queue.
11.  If you are looking for Peter, you’ll find him uopstairs.
12.  If you are staying for another night, I’ll ask the manager to give you a better room.

2.    Type II: Present Conditional
Contoh:
1.      If she visited me, I would give her money.
  1.  If I had enough time, I would go fishing.
  1. If you were a sugar, I would be a ant.
  1. If Natasha Rizky were my girlfriend, I would be the happiest boy in the world.
  2. If he smokes less, he wouldn’t cough so much.
  3. If I had a map, I would lend it to you.
  4. If someone tried to blackmail me, I would tell the police.
  5. If I lived near my office, I would be in time for work.
  6. If I were you, I would plant some trees round the house.
  7. If a burglar came into my room at night, I would scream.
  8. If I dyed my hair blue, everyone would laugh at me.
  9. If you tried again, you might succeed.
  10. If I knew her number, I could ring her up.
  11. If I had a permit, I could get a job.
  12. If I were on holiday, I would be touring Italy.
  13. If anyone interrupted him, he got angry.
  14. If there was a scarcity of anything, prices of that thing went up.
  15. If I were going by air, I would feel much happier
  16. If my car was working, I would drive you to the station
  17. If he had taken my advice, he would be a rich man now.

3.    Type III : Past Conditional
Contoh:
1.      If he had studied hard, he would have passed the final exam.
  1. If the team had played well, it would have won the competition.
  1. If Alter Bridge had been here, I would have been very happy.
  1. If you had come to my house, you would have met me.
  2. If I had known her number, i would have called her.
  3. If I had known that you were coming, I would have met you at the airport. (But I didn’t know, so I didn’t come.)
  4. If he had tried, to leave the country, he would have been stopped at the frontier. (But he didn’t try.)
  5. If we had found him earlier, we could have saved his life.
  6. If we had found him earlier, we might have saved his life.
  7. If Tom’s boy had not been there, I would have been sitting in front.
  8.  If I hadn’t been wearing a seat belt, I would have been seriously injured.
  9.  If I had caught that plane, I would be dead now. (atau I would have been killed.)
  10. If I had worked harder at school, I would be sitting in a comfortable office now.


Terjemahan Bahasa Indonesia

1.    Tipe I: Future Conditional
Contoh:
1)   Jika dia datang, aku akan memberinya pesan.
2)   Jika Anda belajar keras, Anda akan lulus ujian akhir.
3)    Jika dia memenangkan kompetisi, mereka akan memberinya medali emas.
4)    Dia tidak akan pergi ke piknik, jika hujan.
5)    Jika kita datang terlambat, dia akan marah dengan kami.
6)    Jika ia berjalan, ia akan sampai di sana dalam waktu.
7)    Jika kabut semakin tebal, pesawat dapat dialihkan.
8)    Jika Anda ingin menurunkan berat badan, Anda harus makan roti sedikit.
9)    Jika Anda memanaskan es, ternyata air.
10)     Jika Anda sedang menunggu bus, sebaiknya Anda bergabung dengan antrian.
11)     Jika Anda mencari Petrus, Anda akan menemukan dia uopstairs.
12)         Jika Anda tinggal selama satu malam, saya akan meminta manajer untuk memberikan ruang yang lebih baik.
2.    Tipe II: Present Conditional
Contoh:
1)   Jika dia mengunjungi saya, saya akan memberikan uangnya.
2)    Jika saya punya cukup waktu, saya akan pergi memancing.
3)    Jika Anda adalah gula, saya akan menjadi seorang semut.
4)    Jika Natasha Rizky adalah pacar saya, saya akan menjadi pria paling bahagia di dunia.
5)    Jika ia merokok kurang, dia tidak akan batuk begitu banyak.
6)    Jika saya punya peta, saya akan meminjamkan kepada Anda.
7)    Jika seseorang mencoba memeras saya, saya akan memberitahu polisi.
8)    Jika saya tinggal dekat kantor saya, saya akan berada di waktu untuk bekerja.
9)    Kalau aku jadi kau, aku akan menanam beberapa pohon sepanjang rumah.
10)     Jika pencuri datang ke kamarku di malam hari, saya akan berteriak.
11)     Jika saya dicat biru rambut saya, semua orang akan menertawakan saya.
12)     Jika Anda mencoba lagi, Anda mungkin berhasil.
13)     Kalau aku tahu nomor teleponnya, aku bisa menelepon dia.
14)     Jika saya punya izin, saya bisa mendapatkan pekerjaan.
15)     Jika saya sedang berlibur, saya akan tur Italia.
16)     Jika ada yang memotongnya, dia marah.
17)     Jika ada kelangkaan apa pun, harga hal yang naik.
18)     Jika saya akan melalui udara, saya akan merasa jauh lebih bahagia
19)    Jika mobil saya bekerja, saya akan mendorong Anda ke stasiun.
20)    Jika dia telah mengambil saran saya, dia akan menjadi orang kaya sekarang.

3.    Type III: Past Conditional
Contoh:
1)      Jika ia belajar keras, dia akan lulus ujian akhir.
2)       Jika tim bermain dengan baik, itu akan memenangkan kompetisi.
3)      Jika Alter Bridge sudah berada di sini, saya akan sangat senang.
4)       Jika Anda datang ke rumah saya, Anda akan bertemu saya.
5)       Jika aku tahu nomor teleponnya, saya akan meneleponnya.
6)       Jika aku tahu bahwa Anda akan datang, saya akan bertemu Anda di bandara. (Tapi aku tidak tahu, jadi saya tidak datang.)
7)       Jika ia mencoba, untuk meninggalkan negara itu, ia akan telah berhenti di perbatasan. (Tapi dia tidak mencoba.)
8)       Jika kita telah menemukan dia sebelumnya, kita bisa menyelamatkan nyawanya.
9)       Jika kita telah menemukan dia sebelumnya, kita mungkin telah menyelamatkan hidupnya.
10)   Jika anak Tom tidak ada di sana, saya pasti sudah duduk di depan.
11)  Jika saya tidak pernah mengenakan sabuk pengaman, saya pasti sudah terluka parah.
12)   Jika saya naik pesawat itu, saya akan mati sekarang. (Atau saya akan dibunuh.)
13)   Jika saya telah bekerja keras di sekolah, saya akan duduk di kantor yang nyaman sekarang.

0 komentar:

Posting Komentar

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates